異星人と交信した結果、撃沈。。。。。。。。。。。。。。。。。。

※登場するクズ太郎は  『元カレ』ではありません。  ただのキチガイストーカー妄想虚言変出者です。

異星人と交流した結果、撃沈。。。。

『海外でも問題になっている高齢者の運転について(Putting the brakes on elderly drivers)』。。。

 

ここ数か月、

高齢ドライバーをどうする問題があるけれど、

海外でも高齢ドライバーが起こす

事故が増えていて、

年寄りから免許を取り上げよう!

という動きがあるようだ。

 

世界地図で見れば、

とっても小さな日本。

そんな小さな日本ですら

車がないと田舎は特に日常生活に

支障が出る。

アメリカなどの大国だと、

日本以上に車社会で

車がないと生活が出来ない人が多い。

そうなると、歳をとっても

出来るだけギリギリまで運転したいと思うものだよな。。。

 

『高齢者から免許を取ってしまえ!』

と言うのは簡単。

でも、免許を取り上げた後の

その人の生活の保障は???

 

就職活動をしていて思うけれど、

免許がない、運転出来ないというのは、

免許有、運転できる人より

応募できる求人数が減る。

さらに私は持病があるし、

脳梗塞をやり、日本語もあやふやになり、

体にしびれがあり、

杖がないと歩けない不便な体。

面接で必ず、

『その体だと、

 健康な人と同じようには働けないですよね?』

と聞かれる。

 

嘘をつくわけにもいかないけれど、

『休みなど取らないように気をつけます』など

色々言うけれど、

ダメなんだよね。。。

『重い物を持つこともあるけど大丈夫ですか?』

とか、

(私の体で対応できるわけないだろ!??)

というようなことばかり。

 

分かるよ、分かりますよ。

雇うってボランティアじゃないし、

ちゃんと働ける人が欲しいよね。

企業側の気持ちも分かるんだけど、

こっちはこっちでね。。。って

ここで愚痴を言っても仕方がないんだけど。

 

いっそのこと車を廃止して、

完全、電車・バスだけにしてしまえばいいのに。

東京は実際、自家用車なんてなくても

電車・バスだけでOKなんだから、

田舎もそうすれば良いんだよ。

そうすれば、高齢者も免許返納すると思うんだけどな。

 

 

 

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Putting the brakes on elderly drivers

 

How old is too old to drive? And how do you persuade people

to give up their licenses when it is their only means of getting around?

These are the questions facing policymakers in Japan after

a spate of fatal accidents involving elderly drivers.

 

In April, an 87-year-old man rammed his car into pedestrians in Tokyo,

killing a woman and her 3-year-old daughter.

Two months later, a man in his 80s drove at high speed on

the wrong side of a road in Fukuoka City.

The driver and his wife died. Seven others were injured.

 

The police are urging elderly drivers to hand in their licenses

as soon as they feel uneasy behind the wheel.

But last year, just 5.41% of drivers aged 75 or older did.

 

The chart above suggests why so many are reluctant to give up

their wheels for good. In urban areas with a well-developed public

transport system, such as Tokyo, Osaka and Kanagawa,

which contains Yokohama, people have alternative means

of getting around.

 

But for those in rural prefectures such as Nagano,

Gunma and Ibaraki, a car can be a lifeline. 
Nearly 8% of the over 75s in Tokyo volunteered

their licenses last year. In Ibaraki, the figure was less than 3.7%.

 

The Japanese government is now considering a change

to the driving license system.

Elderly drivers would be limited to what's called "safety support cars,"

which are fitted with automatic brakes and other functions to prevent

accidents. Some such vehicles are already on Japan's roads.

 

A panel of experts at the National Police Agency is considering

the system, but not everyone is convinced it would make the roads safer.

 

Some experts believe the new technology will make

elderly people overconfident in their driving skills,

and it won't prevent steering mistakes.